Vi har en Facebook Messenger-grupp där vi håller kontakten och kan diskutera saker som rör huset. Du är varmt välkommen att gå med för att hålla dig uppdaterar om bland annat styrelsens arbete. Kontakta styrelsen för att bli inbjuden!

Klicka här för att besöka gruppen och gå med

Felanmälan

Våra fastigheter förvaltas av Bredablick Förvaltning AB och vem du ska kontakta för att göra en felanmälan beror på vilken typ av fel det gäller. Kontrollera i din skötselpärm för att se vem du ska kontakta.

Kontakt och Felanmälan

Vid felanmälan, avgifts- och hyresfrågor, besök bredablickforvaltning.se eller kontakta dom via tel. 031-388 40 40 (vardagar 08:30-16:30). Det går också bra att maila in ditt ärende till info@bblick.se.

Skulle du behöva nå förvaltarna postalt så är deras adress Bredablick Förvaltning AB, Ebbe Lieberathsgatan 18c, 412 65 Göteborg.

Jour

Om det är en akut situation så som...

  • Fel eller haveri med risk för följdskador (t.ex. vattenläckage)

  • Brådskande fall (t.ex. om värmeanläggningen inte fungerar vintertid)

Så ska du kontakta CPG Sverige AB, tel. 031-762 86 10 (vardagar 16:00-08:30 samt helger)

Bredband & TV

Föreningen har tecknat Tv, Bredband och Telefoni kollektivt från Telia och kostnaden kommer på avgiften varje månad. I detta paket ingår det en Bredbandshastighet på 1000Mbit in/ 1000 Mbit ut och ett grundutbud för tv kanaler. För detta krävs det att du skapar ett konto hos Telia när du flyttar in. Vill du köpa till filmer, övriga abonnemang mm från Telia så går det bra att göra det och det kommer på en separat faktura från Telia.

Övrigt information:

  • All hårdvara som Tv-box, fjärrkontroll och router tillhör föreningen och lägenheten. Vid flytt så skall detta lämnas kvar till köparen.

  • Vid försäljning av lägenhet måste kontot hos Telia sägas upp annars kan inte köparen skapa konto. (Görs inte detta så blir det en tvist som säljaren måste göra ändå)

  • Vid inflyttning så krävs det att ett konto skapas hos Telia för att Triple-play skall fungera. Har säljaren inte avslutat sitt konto hos Telia får ni kontakta säljaren eller mäklaren. Styrelsen kan inte hjälpa till i frågan.

  • Telia har en bra app som kan laddas ner till TV, Ipad , Appletv, Cromecast, mobilen etc för att kunna se samma tv utbud på olika ställen. Detta skall fungera i Europa. (Mer info om detta finns på Telia hemsida)

Parkering & Laddstolpar

Föreningen har 42 parkeringsplatser som är lokaliserade på olika platser runt våra hus och installerades 2023. Parkeringsplatserna finns antingen längs med Kvibergs Broväg eller nere vid ån. Alla parkeringen är försedda med en laddstolpe. Vid intresse av parkering så kontaktar ni våra förvaltare. Uppge om ni är intresserade av enbart en vanlig p-plats eller med laddstolpe. Detta går att koppla på/av i efterhand också om ni vill. Även uppsägning av plats kontaktar ni förvaltaren.

  • Parkering med laddstolpe så tillkommer kostnader för abonnemang till leverantören och förbrukningen. Detta faktureras i efterhand och kommer på fakturautskicket av förvaltaren.

  • Parkeringsplatser med laddstolpe delas ut ett laddkort från styrelsen som ni använder vid laddstolpen för att kunna ladda bilen. Vid avslut av p-plats/laddstolpe skall kortet återlämnas till styrelsen.

Element & Radiatorer

För att elementen inte skall vara kalla under vintern krävs det lite underhåll från medlemmen.
Under sommarmånaderna har "piggen" en tendens att fastna i termostaten och när vintern kommer så blir inte elementen varma.

  • Motionera termostaterna på elementen genom att vrida vredet från max till minimum ett par gånger.

  • Skulle elementen vara kalla när vintern slår till så motionera termostaten flera gånger på en dag så kan elementen bli varma.

  • Skulle det inte fungera så felanmäl till våra förvaltare.

  • Elementen skall inte luftas. All form av underhåll skall göras av förvaltarna.

Tips: motionera termostaterna regelbundet när ni tex vattnar blommorna eller bäddar sängen.

Ljud från luftventil kök/badrum

Stick in ett pappersark i frånuftsventilen och rotera runt skivan ett par varv. Dammet sugs då bort och det vinande ljudet försvinner.

Filter till element

Föreningen tog beslut om att köpa in filter till alla lägenheter på en tidigare års stämma och köper in filter för 3 år på en gång för att få ett så lågt pris som möjligt för medlemmarna. Varje lägenhet betalar för sina egna filter och betalning sker månadsvis löpande och syns på hyresavin. Betalningen sker oavsett om ni hämtar ut era filter eller inte!

Utdelning av filter sker en gång årligen och då meddelar styrelsen datum och hämtas ut från styrelserummet. Att byta filter till elementen ingår i det årliga underhållet och skall göras en gång om året för optimal cirkulation och inomhusluft.

Filter sitter under alla element utom det som sitter i köket. Tänk på att fönstret i vardagsrummet oftast har två filter.